۷ نکته برای حضور در یک نمایشگاه صنعتی که باید بدانید

۷ نکته برای حضور در یک نمایشگاه صنعتی که باید بدانید

نمایشگاه آسیاب صنعتی ، نمایشگاه آسیاب نیمه صنعتی ، نمایشگاه آسیاب خانگی ، نمایشگاه آسیاب قهوه ، نمایشگاه آسیاب استندی ، نمایشگاه آسیاب مواد معدنی ، نمایشگاه آسیاب آزمایشگاهی و میکرونیزه 

شرکت در یک نمایشگاه صنعتی یکی از بهترین راه‌ها برای بازاریابی محصولات شماست. حضور در نمایشگاه صنعتی به آگاهی از برند شما (برند اورنس) کمک می‌کند و همچنین فرصتی برای ملاقات با مشتریان، شرکا و سرمایه‌گذاران بالقوه را فراهم می‌سازد.

اما تنها، شرکت در یک نمایشگاه صنعتی کافی نیست، نمایشگاه‌های صنعتی اغلب با صدها شرکت مختلف برگزار می‌شوند که برندهای خود را معرفی می‌کنند و بسیاری از آن‌ها بودجه مارکتینگی بسیار بیشتری نسبت به شما دارند. اگر می‌خواهید افراد از محصولات شما استفاده کنند باید نسبت به رقبا متمایز بوده و یک استراتژی خوب داشته باشید.

در این مقاله به ۷ نکته که برای حضور در یک نمایشگاه صنعتی لازم و ضروری است می‌پردازیم.

چرا باید در یک نمایشگاه صنعتی شرکت کنیم؟

یکی از بزرگ‌ترین مزایای شرکت در نمایشگاه صنعتی این است که به شما امکان ملاقات حضوری با مشتریان را می‌دهد. علیرغم تمام فرصت‌های بازاریابی که خرید اینترنتی برای کسب‌وکارها فراهم کرده؛ مردم همچنان کنجکاوند که بدانند پشت چهره این کسب‌وکار چه افرادی وجود دارند که نمایشگاه صنعتی این امکان را فراهم می‌کند.

علاوه بر این، برخلاف روش‌های بازاریابی به‌عنوان مثال؛ ایمیل مارکتینگ یا تماس سرد، شرکت‌کنندگان در نمایشگاه صنعتی برای آشنایی با خدمات یا محصولاتی که کسب‌وکار شما ارائه می‌کند، مراجعه کرده‌اند؛ پس شما می‌توانید از این فرصت منحصربه‌فرد برای فروش محصولات و خدمات خود به مشتریان بالقوه استفاده کنید.

یکی دیگر از مزایای شرکت در نمایشگاه صنعتی، پرسیدن و گوش دادن به نیازها و مشکلات احتمالی مشتریان با محصولات، خدمات شما  و پیدا کردن راه‌حلی برای بهتر شدن آن‌ها است.

بهترین نمایشگاه‌های صنعتی را بشناسید

نمایشگاه صنعتی هانوفر پیشروترین نمایشگاه جهانی برای ترویج فناوری‌های صنعتی در سراسر جهان است که در آن چندین نمایشگاه مربوط به تکنولوژی صنعتی به طور همزمان برگزار می‌شود. هر یک از این نمایشگاه‌های تخصصی یکی از بزرگ‌ترین‌ها در جهان‌اند مثل نمایشگاه ماشین آلات صنعتی، خودرو، کالاهای الکترونیک و غیره.

نمایشگاه آسیاب صنعتی

نمایشگاه هانوفر بزرگترین نمایشگاه صنعتی جهان است. این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های هانوفر در آلمان برگزار می‌شود و به طور معمول در حدود ۶۵۰۰ غرفه دار و ۲۵۰ هزار بازدید کننده دارد.

 

همچنین این نمایشگاه معروف، محل ملاقات تجار، سرمایه‌گذاران و سیاستمداران از سراسر جهان است.

از معروف‌ترین نمایشگاه‌های ایران؛  نمایشگاه بین‌المللی صنعتی تهران (TIIE) که طبق تقویم نمایشگاهی معمولا مهرماه در تهران برگزار می‌شود. این نمایشگاه یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین نمایشگاه‌های صنعتی و بازرگانی ایران است.

در نمایشگاه صنعتی تهران از کشورهای؛ انگلستان، الجزایر، آلمان، ترکیه، ژاپن، تایوان، چک، سوئیس، چین، هند و کره جنوبی حضور دارند.

محصول‌هایی مثل تجهیزات صنعتی و کارگاهی، ماشین‌آلات، ابزارآلات، اتوماسیون صنعتی و غیره در این نمایشگاه وجود دارند.

غرفه سازی یک نمایشگاه صنعتی

ارائه یک غرفه خوب و جذاب نشان می‌دهد که شرکت شما علاقه‌مند به ایجاد یک رابطه بلندمدت با مشتری است.

برای غرفه سازی شما عوامل مختلفی مثل  طراحی، دکور، مدل صندلی‌ها و غیره برای ساخت غرفه در نمایشگاه باید در نظر بگیرید. به‌غیراز این جنبه‌های اساسی، باید توجه ویژه‌ای به رنگ غرفه نیز داشته باشید.

اگر از رنگ‌ها  برای غرفه سازی به‌درستی استفاده کنید، این فرصت را برای تحت تاثیر قرار دادن بازدیدکنندگان خود و در نتیجه، گرفتن نتایج بهتر در پایان نمایشگاه خواهید داشت.

رنگ‌ها در غرفه سازی

نمایشگاه آسیاب صنعتی

هر رنگ پیام مخصوص به خود را دارد، در ادامه مطلب با معنای رنگ آبی ، قرمز، مشکی، سفید و…در غرفه آرایی آشنا شوید

 

اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان غرفه خود را زیاد کنید، طراحی خلاقانه و متمایز از رقیبان به شما کمک زیادی خواهد کرد، رنگ‌های جسورانه، توانایی ایجاد یک تصور قوی در ذهن بازدیدکنندگان شما دارند که باعث می‌شود وارد غرفه شما شده و در مورد محصولات و یا خدمات شما کنجکاوی کنند.

در حقیقت، تعداد زیادی از شرکت‌ها در سراسر جهان ترجیح می‌دهند از رنگ آبی استفاده کنند، زیرا توانایی انتقال احساس آرامش و اعتماد به مخاطبان را دارد.

رنگ قرمز کسب‌وکار شما را عنوان کسب‌وکاری قدرتمند در مقابل نگاه بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. این رنگ همچنین توانایی جذب توجه مردم را در یک دوره کوتاه‌مدت دارد. از سوی دیگر، شما همچنین می‌توانید در مورد انتخاب رنگ سیاه و سفید فکر کنید.

رنگ سیاه و سفید، امنیت، پیچیدگی و قدرت و کیفیت بالای محصولات شما را در ذهن بازدیدکنندگان تداعی می‌کند.

البته باید سعی کنید که خودتان را فقط به یک رنگ محدود نکنید. از سایه‌های رنگی همان رنگ انتخابی جهت زیبایی بیشتر استفاده کنید. مثلا اگر شما قصد استفاده از بنفش به‌عنوان رنگ پایه دارید برای سایه بنفش از رنگ یاسی، آبی و بنفش  و یا حتی آبی و سفید استفاده کنید.

تبلیغات در نمایشگاه صنعتی

وقتی غرفه خود را آماده کردید با نوشتن رپورتاژ یا بیانیه مطبوعاتی، اطلاعاتی در مورد محصولات، خدمات ،تصاویری از غرفه و علت بازدید از غرفه خود به مخاطبان بدهید. همچنین از نقش بیلبورد برای اطلاع رسانی از نمایشگاه خود غافل نشوید.

یکی دیگر از راه‌های تبلیغات، برگزاری لایو است.  شما می‌توانید با برگزاری لایو مثلاً در اینستاگرام یا یوتیوب با رئیس، اعضای شرکت خود و بازدیدکنندگان مصاحبه کرده و اطلاعاتی از فضای غرفه و کار خود به نمایش بگذارید.

طراحی یک کاتالوگ معرفی محصول خوب و توزیع آن بین بازدیدکنندگان غرفه هم بسیار ضروری است.

همچنین در طول نمایشگاه، در شبکه‌های اجتماعی خود مطلب و پست در مورد اتفاقات و خبرهای نمایشگاه منتشر کنید تا تعداد بازدیدکنندگان از غرفه خود را بیشتر کنید.

بودجه لازم برای حضور در نمایشگاه صنعتی

شما قبل از رزرو غرفه، باید تمام هزینه‌های احتمالی را بررسی کرده و برای آن بودجه مناسب در نظر بگیرید.

هزینه رزرو غرفه، طراحی و گرافیک غرفه، حمل‌ونقل، تبلیغات، برق، جوایز مسابقه‌های نمایشگاه، تجهیزات نمایشگاهی،  پذیرایی از بازدیدکنندگان،  اقامت در هتل یا سایر مکان‌های اقامتی و بقیه موارد احتمالی را محاسبه کنید.

ارتباط با مشتری در نمایشگاه صنعتی

شما می‌توانید در طول نمایشگاه اطلاعات شخصی و تماس بازدیدکنندگان را گرفته و با CRM ثبت کنید و برای تبلیغات محصولات و خدمات خود به‌صورت ایمیل مارکتینگ، اس ام اس مارکتینگ و دیگر روش‌های بازاریابی برای معرفی محصول و خدمات خود به آن‌ها استفاده کنید.

همچنین می‌توانید مسابقه‌هایی را به هدف شناساندن محصولات و خدمات خود برگزار کرده و برای برندگان، جوایزی در نظر بگیرید.

اگر می‌خواهید که بازدیدکنندگان غرفه شما، بعد از خروج از نمایشگاه، محصولات و خدمات شما را به خاطر بسپارند و به مشتری شما تبدیل شوند می‌توانید کالاهای تبلیغاتی مثل خودکار، کیف، دفترچه یادداشت، پاور بانک و غیره با آرم برند خود برای آن‌ها تهیه کنید،  در انتخاب کالای تبلیغاتی خود خلاقیت به خرج دهید تا از رقبای خود متمایز شوید.

بعد از برگزاری نمایشگاه چه کار کنیم؟

بزرگ‌ترین چالشی که اکثر غرفه داران با آن مواجه خواهند شد، روند بررسی اطلاعات بازدیدکنندگان بعد از نمایشگاه خواهد بود. اینجاست که نقش CRM پررنگ‌تر از همیشه است.

پیگیری هرگونه لید احتمالی بلافاصله پس از نمایشگاه ضروری است، معمولاً به‌طورکلی یک یا دو روز بعد از نمایشگاه زمان مناسبی برای تماس با بازدیدکنندگان و پیگیری لیدهای شما است.

زیرا هرچقدر هم که غرفه شما جذاب باشد و اقلام تبلیغاتی شما کیفیت بالایی داشته باشد، به خاطر سپردن نام برند شما برای بازدیدکنندگانی که احتمالاً از غرفه‌های زیادی در روز نمایشگاه بازدید کردند، بسیار دشوار است.

همچنین بعد از نمایشگاه حتما گزارش نمایشگاه را نوشته و میزان رسیدن به اهداف قبلی تعیین شده برای حضور در نمایشگاه، میزان بودجه استفاده شده، عملکرد تیم خود و نقاط ضعف و قوت را به‌طور کامل بررسی کنید تا در نمایشگاه‌های بعدی از این گزارش بتوانید نهایت بهره‌وری را داشته باشید.

و در آخر، عکس و فیلم‌هایی که در زمان نمایشگاه از غرفه و بازدیدکنندگان تهیه کردید را ذخیره کنید تا در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات خود از آن‌ها استفاده کنید.

نمایشگاه آسیاب صنعتی ، نمایشگاه آسیاب نیمه صنعتی ، نمایشگاه آسیاب خانگی ، نمایشگاه آسیاب قهوه ، نمایشگاه آسیاب استندی ، نمایشگاه آسیاب مواد معدنی ، نمایشگاه آسیاب آزمایشگاهی و میکرونیزه

 

 

0 0 رای
رتبه بندی مقاله
عضو
Notify of
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات
سوالی دارید ؟ از ما بپرسید