راهنمای انتخاب آسیاب قهوه

راهنمای انتخاب آسیاب قهوه

آسیاب قهوه

آسیاب قهوه ، عوامل زیادی بر روی کیفیت قهوه شما تاثیر می‌گذارند اما یکی از مهمترین عوامل برای دم‌آوری موفق قهوه، با فرض اینکه شما قهوه و تجهیزات مناسبی دارید، اندازه‌‌ی آسیاب شدن دانه های قهوه است.
آسیاب قهوه با کیفیت، کیفیت قهوه را افزایش می‌دهد. انواع آسیاب قهوه با آسیاب کردن صحیح دانه های قهوه، باعث می‌شود به نهایت پتانسیل طعم و عطر آن دست یابید. پس باید بر یک دستگاه آسیاب قهوه مناسب سرمایه گذاری کنید.برای انتخاب و خرید آسیاب قهوه صنعتی متناسب با نیاز خود می‌توانید از کارشناسان توس شکن خراسان کمک بگیرید.حال در این مطلب انواع آسیاب قهوه را به شما معرفی کرده و شما را برای خرید اسیاب قهوه مناسب راهنمایی می‌کنیم.

آسیاب قهوه

آسیاب قهوه

تاریخچه آسیاب قهوه

تاریخچه اسیاب قهوه (Coffee Grinder) در واقع  به زمان کشف قهوه برمی‌گردد . آسیاب قهوه در ابتدا شبیه به هاون و از جنس چوب یا سنگ بود.

آسیاب را رومیان در ۱۳۵۰ سال پیش از میلاد اختراع کردند و آسیاب دستی نیز در قرن پانزدهم میلادی اختراع شد. بر سر این‌ موضوع که اولین آسیاب دستی توسط ایرانیان اختراع شده است یا ترک‌ها اختلاف نظر وجود دارد. در ابتدا از  آسیاب دستی از به عنوان آسیاب ادویه استفاده می‌شد . برای نخستین بار ترک ها از این نوع آسیاب به عنوان آسیاب دستی قهوه استفاده کردند. امروزه آسیاب قهوه ترک دستی از سوغات ارزشمند ترکیه است.

نیکلاس بوک (Nicholas Book) در سال ۱۶۶۵ میلادی در بریتانیا، آسیابی را بر اساس طرحی از خودش، ساخت و به تولید انبوه رساند. پس از این آسیاب قهوه اروپایی، آسیاب های برقی نیز با گسترش صنعت الکتریسیته، وارد بازار شدند. امروزه انواع آسیاب قهوه صنعتی و خانگی  با کیفیت و توانایی متفاوت در دسترس قرار دارند. وبسایت توس شکن خراسان نیز عرضه کننده انواع  اسیاب قهوه صنعتی با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش است.

 

آسیاب قهوه

آسیاب قهوه

چرا آسیاب قهوه بخریم؟

شما می‌‌توانید دانه‌های قهوه را به صورت آسیاب شده در فروشگاه‌ها پیدا کنید پس در ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که چرا باید آسیاب قهوه بخرید . عاشقان قهوه به خوبی می‌دانند که طعم و عطر قهوه ای که درست پیش از دم کردن آسیاب می‌شود با پودر قهوه قابل قیاس نیست. دلایل اصلی اینکه چرا باید اسیاب قهوه بخرید در اینجا آمده‌است:

  • خوب نبودن قهوه پودر شده و آماده

    پودر قهوه معمولا تازه نیست و طعم و عطر اصیل قهوه را ندارد. حتی اگر قهوه نوشیدنی مورد علاقه شما نباشد می‌توانید تفاوت طعم قهوه آماده و تازه آسیاب شده را تشخیص دهید. پس بهتر است دانه‌‌های قهوه را خودمان آسیاب کنیم یا پودر قهوه تازه خریداری کنیم.

  • آسیاب دانه‌های قهوه باید با نوع دستگاه قهوه ساز و روش دم‌آوری متناسب باشد

    ممکن است قهوه‌ی پودر شده برای نوع قهوه‌ای که می‌خواهید دم کنید بیش از حد نرم یا درشت باشد. لازم به ذکر است که بسیاری از آسیاب‌ها درجات مختلف برای آسیاب کردن دارند اما معمولا نمی‌توانند دانه‌های قهوه را به اندازه‌ای که برای قهوه ترک لازم است نرم کنند.

  • استفاده از روش‌های مختلف برای دم کردن قهوه

    اگر شما دستگاه‌های مختلفی را برای آماده سازی قهوه  در اختیار دارید. می‌توانید یک آسیاب قهوه بخرید و هر بار متناسب با دستگاه خود قهوه را پودر کنید.همانطور که می‌دانید طعم عصاره‌ی قهوه با توجه تغییر درجه آسیاب شدن، تغییر می‌کند پس می‌توانید ‌هر بار طعم‌های متفاوتی از قهوه را به دست آورید.

  • خداحافظی با قهوه بد

    آسیاب نشدن درست دانه‌های قهوه باعث می‌شود قهوه خوب دم نکشد و طعم خوبی پیدا نکند. دم نکشیدن درست سبب تُرش یا تلخ شدن قهوه می‌شود. عصاره‌‌ی دانه‌های درشت قهوه کمتر است و باعث ایجاد طعم ترش می‌شود و دانه‌های ریز طعم تلخی به قهوه می‌دهند.

  • دم کردن یک اسپرسو عالی

    یک آسیاب قهوه اسپرسو مناسب، طعم عالی و همیشگی اسپرسو را بدون توجه به آب و هوا و زمان تضمین می‌کند.

  • اگر هر روز قهوه نمی خورید

    با داشتن یک آسیاب قهوه می‌توانید دانه‌های قهوه را بدون کم شدن چشمگیر کیفیت برای مدت زمان طولانی‌تری نگهداری کنید.

 

آسیاب قهوه شتری

آسیاب قهوه شتری

 

انواع آسیاب قهوه

آسیاب های قهوه به دو دسته کلی آسیاب قهوه خانگی و آسیاب قهوه صنعتی و نیمه صنعتی تقسیم می‌شوند.

  • آسیاب قهوه خانگی

    آسیاب قهوه خانگی خود به دو دسته تقسیم می‌شود : آسیاب قهوه دستی و آسیاب قهوه برقی.

    • آسیاب قهوه دستی

      اگر میزان مصرف قهوه شما پایین است، آسیاب دستی مناسب شما است. این دستگاه سبک و قابل حمل است. آسیاب دستی قهوه ارزان نیز در بازار موجود  است که تهیه آن به بودجه بالایی نیاز ندارد. با این همه انواع آسیاب دستی قهوه سرعت عمل بالایی ندارد و دانه‌های قهوه را به کمک نیروی دست آسیاب می‎کند.

    • آسیاب قهوه برقی

      کافی لاورهایی که در روز بیش از یک بار قهوه می نوشند باید از آسیاب های برقی استفاده کنند تا بتوانند در کوتاه‌ترین زمان پودر قهوه خود را آماده کنند.

  • آسیاب قهوه صنعتی و نیمه صنعتی

    : این مدل از آسیاب‌های قهوه بیشتر در فروشگاه‌های بزرگ قهوه و یا در بین تجهیزات کافی شاپ دیده می‌شوند. اندازه‌ی این آسیاب‌ها از آسیاب‌های خانگی بزرگتر است.می‌توانید قیمت  اسیاب های قهوه صنعتی و نیمه صنعتی را از وبسایت توس شکن خراسان بخواهید.

 

 

 

 

 

5 4 رای
رتبه بندی مقاله
عضو
Notify of
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات
سوالی دارید ؟ از ما بپرسید