خواص ادویه آویشن و چگونگی تهیه آن در خانه

خواص ادویه آویشن و چگونگی تهیه آن در خانه

آسیاب خانگی . آسیاب صنعتی . آسیاب عطاری . آسیاب رومیزی . آسیاب ادویه

آویشن چیست؟ آسیاب عطاری

آسیاب عطاری آویشن برگ خشک شده از درختچه Thymus vulgaris است. نام آویشن از کلمه یونانی thymos به معنای .بخور دادن گرفته شده است. منشا این نام به احتمال .زیاد به عطر ناشی از سوزاندن آویشن به عنوان بخور .در معابد یونان باستان بر می گردد.

آویشن درختچه ای کوچک و چند .ساله است که ارتفاع آن ۱۰ تا ۳۰ سانتی متر است. دارای شاخه های باریک، رشته ای .و پهن است. برگ های این گیاه کوچک. با رنگ سبز مایل به خاکستری است. گل های آن همیشه.سبز و دارای رنگ بنفش است.

گل های آویشن درست قبل .از شروع شکوفه دادن در معطرترین حالت خود است. پس از برداشت، آویشن برای حفظ .و ماندگاری آن، معمولاً خشک می شود.

آسیاب خانگی . آسیاب صنعتی . آسیاب عطاری . آسیاب رومیزی . آسیاب ادویه

خواص و کاربرد های ادویه آویشن

از جمله خواص کاربردی. ادویه آویشن استفاده از گل، برگ و روغن آن به. عنوان دارو می باشد. بدین منظور گاهی اوقات .آویشن را در ترکیب با گیاهان دیگر. نیز استفاده می کنند.

از خواص مصرف ادویه. آویشن به صورت خوراکی می توان. به موارد زیر اشاره کرد:

برای کمک به درمان برونشیت، سیاه .سرفه، گلودرد، قولنج، آرتریت، ناراحتی .و درد معده، اسهال، شب ادراری، اختلال. حرکتی در کودکان (دیسپراکسی)، گاز .روده (نفخ)، عفونت کرم انگلی. هم .چنین برای افزایش .جریان ادرار (به عنوان دیورتیک)، ضد عفونی. کننده ادرار و به عنوان محرک .اشتها استفاده می شود.

هم چنین خواص مصرف پوستی .ادویه آویشن برای رفع اختلالات. پوستی می باشد. برخی افراد آویشن. را مستقیماً روی پوست برای گرفتگی .صدا (حنجره)، تورم لوزه ها، درد دهان .و بوی بد دهان می مالند.

روغن آویشن به عنوان از بین .برنده میکروب در دهان شویه ها و لمینت ها استفاده .می شود. همچنین برای مبارزه با عفونت های. باکتریایی و قارچی روی گوش ها .استفاده می شود.

تیمول، یکی از مواد شیمیایی. موجود در آویشن، همراه با ماده شیمیایی .دیگر، کلرهگزیدین، به عنوان لاک دندان .برای جلوگیری از پوسیدگی دندان .استفاده می شود.

در غذاها از آویشن به .عنوان طعم دهنده استفاده می شود.

در صنعت از اسانس آویشن قرمز .برای تولید عطر بهره می برند. هم چنین در صابون ها، لوازم آرایشی .و بهداشتی و خمیر دندان استفاده می شود.

آسیاب خانگی . آسیاب صنعتی . آسیاب عطاری . آسیاب رومیزی . آسیاب ادویه

نحوه تهیه ادویه آویشن در خانه و کارگاه های خانگی

برای تهیه این ادویه به صورت تازه می توان. از دستگاه آسیاب خانگی بهره برد. این دستگاه در کوتاه ترین. زمان ممکن ادویه آسیاب شده .را آماده می کند. علاوه بر آویشن برای تولید .دیگر ادویه ها نیز کاربرد دارد.

آسیاب رومیزی TS-1300

آسیاب رومیزی TS-1300

می توان با استفاده از این. دستگاه یک کسب و کار کوچک خانگی .را نیز راه اندازی کرد.

آسیاب خانگی . آسیاب صنعتی . آسیاب عطاری . آسیاب رومیزی . آسیاب ادویه

تولید آویشن بصورت دمنوش:

می توان از گیاه آویشن .برای تولید دمنوش آویشن .نیز استفاده کرد. برخی از شرکت های داخلی .اقدام به تولید دمنوش آویشن .در بسته بندی هایی با ۱۲ تی بگ .هرمی کرده اند. این نوع محصولات جای .خود را در سبد خانوار باز کرده اند. چراکه استفاده از آنها آسان بوده. و مشتری از کیفیت برند مطمئن است.

خواص و موارد استفاده از ادویه آویشن در صنعت غذا

می توان در آشپزی و یا فرآوری مواد غذایی .از آن استفاده کرد. به عنوان طعم دهنده به صورت جداگانه. یا در ترکیب با چاشنی های مرکب، ادویه، اسانس، اولئورزین ها .یا سایر ترکیبات محصول استفاده می گردد. آویشن یکی از همه کاره ترین .گیاهان با کاربرد ادویه است. مصرف آن با سبزیجات، غذاهای دریایی .و مرغ بسیار مناسب است. برخلاف بسیاری از گیاهان، آویشن. خشک بیشتر طعم تازه خود را حفظ می کند.

آویشن تازه در بین گیاهان تازه دارای. خواص منحصر به فردی است. زیرا در برابر زمان پخت طولانی .مقاومت می کند و به آرامی طعم خود را به. غذا می دهد. لذا بهتر است این ادویه را .به صورت تازه در خانه تهیه کرد.

خواص کاربردی ادویه آویشن .در غذاهایی نظیر زیر می باشد:

نوشیدنی ها، پنیر، ماهی، گوشت، سس سالاد، .سس ها، سبزیجات، غذاهای حاوی. تخم مرغ، گوشت و مرغ و سوپ.

معمولاً آویشن به .دلیل ویژگی های حسی خود برای استفاده. در محصولات شیرین مناسب نیست.

کاربردهای اصلی آویشن در آشپزیر و فرآوری مواد غذایی با توجه به خواص .ادویه آویشن در زمینه های : ایجاد عطر و طعم، آنتی اکسیدانی .و فعالیت های ضد میکروبیر تعریف می شود.

هم چنین از برگ های سبز تازه آویشن. می توان در هنر آشپزی به عنوان یک عامل تزئینی .بهره برد. بدیهی است که قابلیت طعم دهندگی .در غذا هم چنان اصلی ترین .کاربرد آویشن است. در حالی که خواص. ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی .آن را می توان از مزایای مکملی .فراورده های آویشن که به غذاها .اضافه شده است، دانست.

امکان استفاده کارآمد از هر سه .مزیت ارائه شده توسط اجزای آویشن، یعنی طعم، و .جلوگیری از فساد میکروبی. و اکسیداتیو، به نیاز محصول، پارامترهای رفرآوری و مهارت تولید کننده غذا .بستگی دارد.

آسیاب خانگی . آسیاب صنعتی . آسیاب عطاری . آسیاب رومیزی . آسیاب ادویه

خواص ادویه آویشن برای سلامتی

دامنه گسترده استفاده. از این گیاه قابل توجه است و بیش از ۴۰۰ رزیرگونه دارد. مصریان باستان از آن برای مومیایی. کردن استفاده می کردند، در حالی که یونانیان. باستان از آن به عنوان بخور استفاده رمی کردند.

آویشن به دلیل طعم متمایزش..تا به امروز به عنوان یک طعم دهنده اصلی. در آشپزی استفاده می شود. آویشن هم چنین به علت خواص .دارویی خود، مانند قابلیت آن در کمک به درمان بالا بودن. فشار خون و آکنه معروف است.

کمک به کاهش فشار خون

از زیر گروه های آویشن می توان Thymus linearis Benth. را نام برد. این زیر گروه بیشتر در افغانستان. و پاکستان پیدا می شود.

مطالعه ای نشان داد کهر این عصاره می تواند .ضربان قلب موش های مبتلا. به فشار خون. بالا را به میزان قابل توجهی .کاهش دهد. هم چنین می تواند کلسترول .آن ها را نیز. کاهش دهد.

یکی از راه های مطمئن برای استفاده از آویشن ربرای کمک به کاهش ضربان قلب، جایگزین کردن .آن با نمک در غذاها است.

موثر برای متوقف کردن سرفه

اسانس آویشن از برگ های رآن به دست می آید. این ترکیب بیشتر به عنوان یک درمان طبیعی .سرفه استفاده می شود. در یک مطالعه معتبر، ترکیبی از آویشن. و برگ پیچک به کاهش سرفه رو سایر علائم برونشیت حاد کمک کرد.

در صورت ابتلا به سرفه .یا گلودرد شدید، سعی کنید کمی چای. آویشن بنوشید.

موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن

دریافت تمام ویتامین های مورد نیاز بدن در روز می تواند. چالش برانگیز باشد. خوشبختانه، آویشن مملو از ویتامین C است. و هم چنین منبع خوبی از ویتامین A است. لذا آویشن می‌تواند .به جلوگیری از سرماخوردگی کمک کند.

از دیگر مزایای سلامتی آویشن. این است که منبع خوبی .از مس، فیبر، آهن و منگنز است.

آسیاب خانگی . آسیاب صنعتی . آسیاب عطاری . آسیاب رومیزی . آسیاب ادویه

5 2 رای
رتبه بندی مقاله
عضو
Notify of
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات
mostafa
mostafa
1 سال قبل

مثل همیشه مفید و عالی بود

سوالی دارید ؟ از ما بپرسید