دستگاه آسیاب ادویه

دستگاه آسیاب ادویه

ادویه علاوه بر خوش طعم کردن مزه غذا، کاربردهای درمانی بسیاری دارد. ادویه زمانی عطر و طعم بهتری دارد که قبل از مصرف، آن را آسیاب کنید تا بو و طعم آن دوچندان شود. دستگاه آسیاب ادویه و خرید آسیاب رومیزی می تواند در متفاوت شدن آشپزی شما تاثیر شگفتی داشته باشد.
از کاربردی ترین و ضروری ترین دستگاه‌های آسیاب ادویه جات، می توان به دستگاه های آسیاب عطاری و دستگاه آسیاب صنعتی ادویه جات اشاره کرد. قیمت دستگاه آسیاب صنعتی ادویه جات با توجه به حجم تولید آسیاب و سرعت و توان موتور تعیین می شود. در این مقاله به بررسی قیمت دستگاه آسیاب صنعتی ادویه جات و دستگاه آسیاب ادویه جات خانگی در شرکت توس شکن خراسان می پردازیم.

دستگاه آسیاب ادویه چیست؟

دستگاه آسیاب ادویه برای پودر کردن انواع ادویه ها به کار می رود. حتی برای ادویه های سفت و سختی مانند زردچوبه، دارچین، فلفل، زنجبیل و … مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه آسیاب ادویه در ظرفیت‌های گوناگون و مطابق با نیاز کارفرما طراحی شده است.

افرادی که در زمینه‌ی تولید آسیاب زردچویه، هل، دارچین، فلفل، زنجبیل، آرد نخود و … فعالیت دارند، میتوانند این مواد را در دستگاه آسیاب ادویه پودر کنند و پس از آن بسته‌بندی نمایند.
بسیاری از کاربران ما در توس شکن خراسان با خرید دستگاه آسیاب رومیزی و شروع کار در حجم کم امروزه توانسته اند به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنند و کار و حرفه خود را با خرید دستگاه های صنعتی آسیاب ادویه گسترش دهند.

آسیاب ادویه چگونه کار می کند؟

کار با دستگاه آسیاب ادویه بسیار ساده می باشد و نیاز به اموزش خاصی نیست . این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است که  کاربر می تواند هر نوع موادی را به کمک آن آسیاب و پودر کند و محصولی یک دست را به دست آورد.

یکی از مهم ترین علل خرید دستگاه آسیاب ادویه استفاده منظم از آن تازگی ادویه و دسترسی پذیری و کار راحت با دستگاه می باشد. اگر یک دستگاه آسیاب ادویه  مناسب و مقرون به صرفه در آشپزخانه  یا محیط کسب و کار خود داشته باشیم، دیگر نیازی نیست تا ادویه ها را به صورت عمده تهیه کنید. در ضمن می توانید مطمئن باشید که گذر زمان بر روی خواص ادویه ها تاثیر چندانی نمی گذارد. چرا که همیشه می توانید بدون محدودیت ادویه تازه در اختیار داشته باشید و در زندگی و کسب و کار خود بیشتر بدرخشید.

انواع دستگاه آسیاب ادویه 

از میان انواع دستگاه آسیاب ادویه می توان دستگاهی را انتخاب کرد با کسب و کار ما سازگارتر باشد. از آن‌جایی که دستگاه آسیاب ادویه در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، طراح ها و مدل های متنوعی از دستگاه آسیاب ادویه طراحی شده است.

مصارف دستگاه آسیاب ادویه 

  •  صنعت داروسازی
  • صنعت مواد غذایی (در صنعت غذایی برای آسیاب ادویه و انواع هسته های خوراکی و دیگر مواد خوراکی کارایی دارد)
  • کارخانجات (در کارخانجات تولید آرد گندم، جو و ذرت برای آرد کردن از آسیاب صنعتی استفاده می شود)
  • کارخانجات داروسازی (برای درست کردن برخی مواد و تبدیل آن به قرص و شربت از این نوع دستگاه ها استفاده می شود)
  • در مصارف خانگی (برای پودر کردن مواد و پخت غذا و انواع شیرینی جات می توانید از دستگاه آسیاب بهره ببرید.)

دستگاه آسیاب ادویه

دستگاه آسیاب ادویه مناسب برای پودر کردن انواع ادویه جات می باشد و شما به راحتی می توانید ادویه های سخت و سفت را تبدیل به پودری شگفت انگیز کنید. ادویه هایی مانند

  • فلفل
  • سماق
  • زردچوبه
  • دارچین
  • زنجبیل
  • آویشن
  • دیگر دانه های سفت مثل جزهندی
  • سنجد، تمبر هندی
  • هسته خرما
  • سنگ نمک
  • تخم گشنیز

برای آسیاب ادویه در حجم بالا معمولا دستگاه آسیاب عطاری و دستگاه آسیاب صنعتی استفاده می شود.

دستگاه ها اگر در کارخانجات استفاده شوند، می توانند در یک روز ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کیلوگرم ادویه را آسیاب کنند و به صورت پودر درآورند.
دستگاه هایی که در عطاری ها استفاده می شوند می توانند به طور میانگین دو و نیم تا سه کیلوگرم ادویه را به صورت پودر در بیاورند.

دستگاه های آسیاب با قدرت بالاتر نیز در شرکت توس شکن خراسان ساخته می شوند که توانایی آسیاب دانه های مقاوم و بسیار سخت مثل قهوه را نیز دارند.

برای تماس با کارشناسان فروش توس شکن خراسان و ارائه مشاوره های لازم برای خرید، با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

چگونه ادویه ها آسیاب می شوند؟

ادویه های نرم مانند فلفل سیاه، دارچین، زنجبیل، سماق، آویشن و … تنها چند ثانیه زمان نیاز دارند که تبدیل به پودری کاملا یک دست شوند. متناسب با نوع دستگاه آسیاب ادویه، می توانید ادویه ها را در مخزن آسیاب ادویه قرار دهید و تنها بعد از چند ثانیه یک پودر کاملا یک دست داشته باشید.
برای ادویه های سخت تر نیز مراحل کار به همین صورت است اما دانه های سخت ادویه مثل قهوه، دستگاه آسیاب مناسب برای این کار را نیاز دارد.

در برخی صنایع مانند مواد غذایی و دارویی که به حرارت و دما حساس هستند، به یک دستگاه آسیاب صنعتی مجهز به فن مکنده نیاز است تا ضمن خروج سریع‌تر مواد و جلوگیری از ماندن پودر در آسیاب و اصطکاک به گردش هوا در آسیاب نیز کمک نماید.

از آنجایی که ادویه‌ها با مکانیزم های مخلتفی مانند چکشی، آسیاب پین میل  دیسکی، پره ای، پره دنده، اسیاب غلتکی یا گلوله ای و آسیاب جت تولید می گردند، مراحل آسیاب ادویه در هر کدام متفاوت است. برخی از دستگاه های آسیاب ادویه با توری های متفاوت و بدون توری و بعضی از آسیاب ها با کلاسیفایر یا سپراتور ساخته می شوند.

معرفی دستگاه های آسیاب ادویه

1. آسیاب پره دنده تک فاز مدل TS-2400 | دستگاه آسیاب ادویه جات کارگاهی

آسیاب پره دنده TS-2400

آسیاب پره دنده TS-2400

  • با قدرتی بالا و صدایی بسیار کم قادر است تا مواد شما را با ظرفیت بارگیری بالا و با قابلیت نصب انواع توری در سایزهای مختلف تبدیل به پودر نماید. دستگاه نیمه صنعتی به دلیل شکیل بودن و صدای کمی که نسبت به آسیاب های دیگر دارد میتوان از ان برای اسیاب مواد خشک و ادویه جات در حضور مشتری استفاده کرد.

    2. آسیاب رومیزی مدل TS-1500

آسیاب مدل TS-1500

آسیاب مدل TS-1500

  • آسیاب رومیزی مدل TS-1500 : آین آسیاب بیشترین کاربرد را در مغازه های عطاری برای آسیاب در حضور مشتری دارد. همچنین در آزمایشگاه های تست مواد معدنی و شیمیایی در نمونه های کوچک به کار میرود. اگر قصد خرید آسیابی کم جا و کم صدا و استیل برای آسیاب کردن مواد 20 تا 40 کیلوگرم در روز را دارید، آسیاب 1500 گزینه مناسب شما خواهد بود.

    3. آسیاب TS-2700

آسیاب TS-2700

آسیاب TS-2700

  • آسیاب TS-2700 برای تولید ادویه با کیفیت در حجم بالا در کارخانجات، عطاری های بزرگ، آشپزخانه ها و قنادی ها و … استفاده می شود. بدنه این آسیاب نیمه صنعتی از فولاد ساخته شده و اجزاء داخلی آن از استیل 304 کاملاً بهداشتی تهیه شده است.
    دقت در طراحی و ساخت این آسیاب بحدی است که فاصله بین پین ها و دنده روی درب نیم میل است و سرعت چرخش دیسک 4000 دور که مواد جهت پودر شدن باید از بین پین ها و دنده ها عبور کنند. چکش های روی دیسک کار عبور دادن پودر از توری را به عهده دارند.

    4. آسیاب پره دنده TS-2500

آسیاب پره دنده TS-2500

آسیاب پره دنده TS-2500

  • آسیاب پره دنده TS-2500 از نوع پره دنده است این دستگاه توسط پولی و تسمه به موتور متصل است و از سرعت بالایی برخوردار است و به همین دلیل مواد را به‌سرعت تبدیل به پودر می‌کند.
    این آسیاب توانایی پودر کردن انواع مواد و ادویه جات را دارد. موتور آسیاب پره دنده TS-2500دارای تسمه است که این قدرت بیشتر دستگاه را نسبت به دستگاه های سال های قبل میرساند.

    5. آسیاب رومیزی TS-1300 | دستگاه آسیاب ادویه کوچک

آسیاب-رومیزی-TS-1300

آسیاب-رومیزی-TS-1300

  • آسیاب رومیزی TS-1300 با بدنه و تیغه ای از جنس استیل قادر به خردایش و کوبش ادویه آسان عطاری ها در حضور مشتری میباشد. مزیت TS۱۳۰۰ نسبت به آسیاب گهواره ای و اسیاب الاکنگی، سادگی و سهولت در استفاده و قیمت مناسب است.
    این اسیاب کوچک رومیزی پرقدرت در ازمایشگاه های داروسازی و گیاه دارو و دانشگاه ها نیز استفاده می شود.

    6. آسیاب رومیزی TS1400

آسیاب رومیزی TS-1400

  • آسیاب رومیزی TS1400: آسیاب 1400 در عین کوچک بودن و سادگی از تکنولوژی روز بهره برده و توانمند است. سخت ترین مواد را در کمتر از 2ثانیه به پودر تبدیل نماید.

دستگاه آسیاب ادویه مشهد

برای خرید دستگاه آسیاب ادویه جات خانگی ویا دستگاه آسیاب صنعتی ادویه جات کافیست با مشاوران ما در تماس باشید تا ضمن اطلاع از قیمت محصولات، دستگاه مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید.

0 0 رای
رتبه بندی مقاله
عضو
Notify of
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات