درباره آسیاب صنعتی

درباره آسیاب صنعتی

هر انچه درباره آسیاب صنعتی باید بدانید 

با پیشرفت تکنولوژی امروزه بسیاری از فعالیت ‌ها و کارهای دستی جای خود را به ماشین‌آلات مختلف داده‌ اند. تا کار را برای کاربرها آسان‌ نمایند. یکی از فعالیت هایی که در گذشته به شکل دستی و یا با استفاده از وسایل مکانیکی ساده انجام می ‌گرفت، آسیاب ادویه‌ جات بوده. ولیکن امروزه به منظور آسیاب آسان، دستگاه های آسیاب صنعتی ادویه جات و … ساخته شده اند. تا بتوان به سادگی و بدون دخالت دست در کمترین زمان مواد مورد نیاز را به پودر تبدیل نمود. دستگاه های آسیاب مواد غذایی، معمولا در صنایع مختلف تولید مواد غذایی،  تولید مواد شیمیایی و ودارویی کاربرد دارند. این دستگاه ها در مدل های مختلفی طراحی و تولید میشوند. در ادامه این مقاله به توضیح انواع دستگاه های آسیاب صنعتی و عملکرد و کاربرد آنها میپردازیم. با ما همراه باشید.

آسیاب صنعتی چیست ؟

دستگاه آسیاب دستگاهی است که به کمک آن می توان موادی مثل ادویه جات، مواد غذایی ، گیاهان خشک شده و … را پودر و یا خرد کرد. دستگاه های آسیاب صنعتی باهم تفاوت هایی مثل ابعاد و اندازه و اشکال و … دارند. و کاملا اتوماتیک طراحی شده اند. این دستگاه ها گرد و غباری زیادی تولید نمی کنند و از هدر رفتن محصولات جلوگیری میکنند.

 

انواع آسیاب صنعتی چیست؟

آسیاب در انواع مختلفی. بر اساس شکل. ایستاده. رومیزی. ظرفیت. کاربرد. و نحوه عملکرد. مهمترین نحوه عملکرد. دستگاه های آسیاب صنایع غذایی بر اساس نحوه عملکرد، به دستگاه های آسیاب پین میل ، آسیاب چکشی ، آسیاب پره دنده (پروانه ایی)، آسیاب گهواره ایی، آسیاب توپی ، جت میل و آسیاب طبقه بندی هوایی دسته بندی میشوند. هرکدام از این دستگاه ها کاربردهای متفاوتی داشته، برای استفاده های خاصی طراحی شده اند.

آسیاب های صنعتی در چه صنایعی استفاده میشوند؟

انواع دستگاه های آسیاب کاربرد های بسیاری در صنایع مختلف دارند. از این دستگاه ها در صنایع داروسازی برای تولید قرص ها و دارو های پودری استفاده میشود. آسیاب صنعتی در صنایع غذایی نیز استفاده های زیادی دارد. بعضی از کارخانه های تولید مواد غذایی برای پودر و آسیاب کردن ادویه جات و مواد اولیه مورد استفاده در محصولاتشان، از آسیاب صنعتی بهره میبرند.  کارخانه های تولید انواع آرد، ذرت، گندم، ، جو، ادویه و دیگر مواد غذایی نیز استفاده زیادی از دستگاه های آسیاب دارند.

 

4.5 8 رای
رتبه بندی مقاله
عضو
Notify of
guest
2 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات
مصطفی
مصطفی
2 سال قبل

ممنون از اطلاعات مفیدی که در اختیار کاربران قرار می دهید